VARAOSAT 0207939857, AJONEUVOMYYNTI 0207939855, HUOLTO 0207939849
VARAOSAT 0207939857, AJONEUVOMYYNTI 0207939855, HUOLTO 0207939849

ostamme moottoripyöriä

1199 Superleggera 2017
[SUPERLEGGERA]



HINTA:76682,54 AJONEUVOVERO 23307,48 YHTEENSÄ 99990 eur


Reilun kymmenen kilon kevennys jo varsin keveästä 1199 Panigale R:stä on onnistunut varsin kattavalla titaniin,
magnesiumin ja hiilikuidun käytöllä. Superleggeran vanteet sekä etuhaarukkaa tukevan runko-osan materiaali on
alumiinin sijaan magnesiumia. Katteiden lisäksi myös istuinta kannattaleva takarunko on valmistettu hiilikkuidusta.
Merkittävimmät titaanin käytön lisäykset löytyvät pulttien lisäksi takaiskunvaimentimesta, jonka jousi on tätä
materiaalia.

Moottorin virityksessä merkittävin sen luonteeseen vaikuttavista tekijöistä on kevennetty kampiakseli, jonka
tasapainotuksessa käytetään volframia. Superleggaran moottorin kaikki venttiilit ovat titaania ja 2-renkaiset männät
on viimeistelty Ducati Corsen oppien mukaisesti. Ne ovat hyvin lyhyet ja kevyet, minkä lisäksi mäntien laen
muotoilu nostaa puristussuhdetta.

Luonnollisesti hyvin kevyen moottoripyörän huomattavan tehokasta moottoria pitää suitsia, Superleggeran ajajaa
turvaavat vetopidon ja moottorijarrutuksen hallintajärjestelmät, keulimisen esto, vaihtoavustin sekä ABS-jarrut.

Jousitus sekä jarrut ovat sellaisenaan kelpoisia superbike--kilpailuihin. Superleggeran etupäässä palvelee Öhlinsin
tuore, erityisen kevyeksi suunniteltu FL916-etuhaarukka, jonka liukuputkissa on titaaninitridipinnoite.
Takajousitusyksikkö on tuttu Öhlins TTX36, jonka erikoisuus on siis jo mainittu titaanijousi. Brembon 330-milliset
jarrulevyt sekä niiden pareiksi asennetut M50-radiaalisatulat saavat käskynsä Brembon alun perin kilpailukäyttöön
kehittämästä MCS 19-21-pääsylinteristä.

Pieni mutta kuvaava yksityiskohta on toisiovedon ketju, joka Superleggerassa on 520-tyyppiä. Kevyesti rullaava,
kapea ketju ja Ergal-alumiininen takaratas keventävät osaltaan painoa ja toisaalta herkistävät suorituskykyä.


kuutiotilavuus
 

1199 Superleggera 2017
  • 1199 Superleggera 2017
99,990.00 EUR



HINTA:76682,54 AJONEUVOVERO 23307,48 YHTEENSÄ 99990 eur


Reilun kymmenen kilon kevennys jo varsin keveästä 1199 Panigale R:stä on onnistunut varsin kattavalla titaniin,
magnesiumin ja hiilikuidun käytöllä. Superleggeran vanteet sekä etuhaarukkaa tukevan runko-osan materiaali on
alumiinin sijaan magnesiumia. Katteiden lisäksi myös istuinta kannattaleva takarunko on valmistettu hiilikkuidusta.
Merkittävimmät titaanin käytön lisäykset löytyvät pulttien lisäksi takaiskunvaimentimesta, jonka jousi on tätä
materiaalia.

Moottorin virityksessä merkittävin sen luonteeseen vaikuttavista tekijöistä on kevennetty kampiakseli, jonka
tasapainotuksessa käytetään volframia. Superleggaran moottorin kaikki venttiilit ovat titaania ja 2-renkaiset männät
on viimeistelty Ducati Corsen oppien mukaisesti. Ne ovat hyvin lyhyet ja kevyet, minkä lisäksi mäntien laen
muotoilu nostaa puristussuhdetta.

Luonnollisesti hyvin kevyen moottoripyörän huomattavan tehokasta moottoria pitää suitsia, Superleggeran ajajaa
turvaavat vetopidon ja moottorijarrutuksen hallintajärjestelmät, keulimisen esto, vaihtoavustin sekä ABS-jarrut.

Jousitus sekä jarrut ovat sellaisenaan kelpoisia superbike--kilpailuihin. Superleggeran etupäässä palvelee Öhlinsin
tuore, erityisen kevyeksi suunniteltu FL916-etuhaarukka, jonka liukuputkissa on titaaninitridipinnoite.
Takajousitusyksikkö on tuttu Öhlins TTX36, jonka erikoisuus on siis jo mainittu titaanijousi. Brembon 330-milliset
jarrulevyt sekä niiden pareiksi asennetut M50-radiaalisatulat saavat käskynsä Brembon alun perin kilpailukäyttöön
kehittämästä MCS 19-21-pääsylinteristä.

Pieni mutta kuvaava yksityiskohta on toisiovedon ketju, joka Superleggerassa on 520-tyyppiä. Kevyesti rullaava,
kapea ketju ja Ergal-alumiininen takaratas keventävät osaltaan painoa ja toisaalta herkistävät suorituskykyä.


kuutiotilavuus
 

Visa Visa Electron Master Card Osuuspankki Nordea Tapiola SP, POP, Aktia, Nooa S-Pankki Ålandsbanken Handelsbanken