Alkuperäinen Honda Transalp julkaistiin vuonna 1986 ja siitä tuli välittömästi yksi Hondan kaikkien aikojen ikonisimmista malleista. Vielä tänäkin päivänä tuhannet tyytyväiset Transalp -omistajat käyttävät pyöriään päivittäin! Nyt, lähes 40 vuotta myöhemmin, on tullut aika herättää legenda uudelleen henkiin. Täysin uusi Honda XL750 Transalp päivittää monikäyttö-enduro kokemuksen 2000 -luvulle tarjoten keskikokoisten adventure pyörien kasvavaan segmenttiin vaihtoehdon, jolla on kuljettajalleen vain yksi kysymys; ”Miten kauas tahdot ajaa?”
Moottori
- Täysin uusi 755 cc 2-sylinterinen Unicam -moottori
- Teho 67.5 kW @ 9,500 rpm
- Vääntö 75 Nm @ 7,250 rpm
- 270° kampiakseli ja pariton sytytysjärjestys
- Patentoitu Vortex Air Flow -imuilma järjestelmä
- Luistokytkin
- Kulutus alle 4.5 litraa / 100 km ja jopa 390 km ajosäde tankillisella.
Moottorinohjaus elektroniikka
- 4 ennalta säädettyä ajo-ohjelmaa; RAIN, STANDARD, SPORT ja GRAVEL
- 4 tasoinen kaasuvasteen säätömahdollisuus
- 3 tasoinen moottorijarrutuksen säätömahdolisuus
- 5 tasoinen sutimisen eston säätömahdollisuus (+ pois)
- Integroitu keulimisen esto
- 2 asetuksinen ABS ja takapyörän ABS poiskytkettävissä
- Mahdollisuus valita kuljettajakohtaiset asetukset
Elektroninen kaasukahva mahdollistaa moottorin luonteen muuttamisen sähköisesti. Valittavana on neljä ennalta säädettyä ajo-ohjelmaa, sekä USER -ohjelma, jossa kuljettaja voi itse muokata moottorin luonnetta ajo-olosuhteiden tai omien mieltymystensä mukaiseksi.
Muotoilu ja varusteet
- Katteiden muotoilu antaa kuljettajalle hyvän suojan tuulelta ja sateelta
- Pysty ja rento ajoasento
- 850 mm istuinkorkeus
- 5-tuumainen TFT -mittaristo
- Honda Smartphone Voice Control järjestelmä mahdollistaa matkapuhelimen liittämisen mittaristoon.
- Automaattisesti poiskytkeytyvät vilkut
- LED-valot ja hätäjarrutusvalot takana
- Tavarateline vakovarusteena
Runko
Transalpin runko on sekä jäykkä, että erittäin kevyt (18,3 kg). Rungon vääntöjäykkyys luo erinomaisen pohjan tarkalle ja sporttiselle ajokokemukselle. Showan 43 mm SFF-BF etujousitus ja Honda Pro-Link takajousitus viimeistelevät luokkansa parhaat ajo-ominaisuudet. Sekä etu- että takajousituksessa on säädettävä jousen esijännitys. Uusi Honda XL750 Transalp on myös erittäin kevyt moottoripyörä. Kokonaispaino ajovalmiina ja tankattuna on vain 208 kg!
Lisävarusteet
Honda XL750 Transalp:n lisävarustevalikoima on erittäin laaja. Sopivia ja tarpeellisia lisävarusteita löytyy jokaiseen käyttötarkoitukseen ja -makuun. Helpoiten varustelu käy valmiiksi kootuilla paketeilla, joita on peräti viisi:
URBAN PACK
50 L takalaukku, laukun alumiinipaneeli, kiinnikepohja, matkustajan selkänoja laukkuun, takalaukun sisäkassi, korkeampi tuulisuoja ja keskiseisonta tuki.
TOURING PACK
Sivulaukut (oikea 26 L / vasen 33 L), alumiinipanelit laukkuihin, laukkujen kiinnikkeet, sisäkassit ja lämpökahvat.
ADVENTURE PACK
Kaatumaraudat, LED-sumuvalot, moottorin suojaraudat ja jäähdyttäjän suojaverkko.
RALLY PACK
Quickshifter, moottorin suojaraudat, pohjapanssari, rally-jalkatapit ja käsisuojat.
COMFORT PACK
3 L tankkilaukku, korkeampi tuulisuoja, tuulenohjaimet, matkustajan comfort -jalkatapit ja virran ulosottopistoke.
Värit, toimitukset ja hinta
Värejä on kolme:
NHA86 Mat Ballistic Black Metallic
NHC64 Mat Iridium Grey Metallic
NH196 Ross White
Honda XL750 Transalp kokonaishinta on 15 990 €.