Tervetuloa ostoksille!
Poistamalla vaihteet ja kytkimen teemme VARGista helpomman ajettavan, mikä antaa sinulle paremman hallinnan,
vähentää virheitä ja mahdollistaa nopeammat nopeudet esteiden yli. Täyttä keskittymistä ajamiseen.
Patentoitu "Flying V" honeycomb-magnesiumakkukotelo yhdistää jokaisen kennon suoraan koteloon. Käyttämällä koteloa
kennon pidikkeenä saavutetaan parempi jäähdytys, suurempi lujuus ja pienempi paino.
Stark Varg EX on täysin hyväksytty tiekäyttöön Euroopassa, Australiassa, Uudessa-Seelannissa, Yhdysvalloissa ja Kanadassa. Tämä tarkoittaa, että se täyttää kaikki tarvittavat turvallisuus-, suorituskyky- ja ympäristöstandardit, joten voit nauttia ajamisesta millä tahansa maastolla tai kadulla täysin mielenrauhalla.
Euroopassa Varg EX vaatii A1-ajokortin. Monissa maissa sitä voi kuitenkin ajaa myös B-luokan ajokortilla, mikä tekee siitä entistä helpommin saatavilla uusille kuljettajille tai niille, jotka siirtyvät kahdelle pyörälle. Lisätietoja ajokorttivaatimuksista eri puolilla Eurooppaa löydät FEMA:n verkkosivustolta: https://www.femamotorcycling.eu/consumer-information/european-driving-licence/. Moottoripyöräsi mukana tulee vaatimustenmukaisuustodistus (COC), joka on virallinen todiste siitä, että se täyttää kaikki viranomaisvaatimukset. Tämä asiakirja virtaviivaistaa rekisteröintiprosessia useimmissa maissa, mikä tekee Varg EX -autosi tievalmiiksi saattamisesta helpompaa kuin koskaan. Yhdysvaltoihin ja Kanadaan sisällytämme myös valmistajan alkuperätodistuksen (MSO), joka varmistaa, että sinulla on kaikki mitä tarvitset pyöräsi rekisteröintiin.
Kokemuksesi parantamiseksi olemme ylpeitä voidessamme tarjota kattavan rekisteröinnin hallintapalvelun monilla alueilla. Tämä palvelu hoitaa tarvittavat paperityöt ja rekisteröintivaiheet, tarjoten sinulle vaivattoman prosessin ostosta tievalmiuteen. Tämän palvelun tiedot, mukaan lukien saatavuus ja hinnat, ovat saatavilla ennen sinun VARG EX toimitusta.
Huomioithan, että Suomessa suositus hintaamme sisältää 9,8 % ajoneuvoveron. Mahdolliset rekisteröintikustannukset eivät kuitenkaan sisälly suositushintoihin.
Komponenttien, kuten etujäähdyttimen ja pakoputken, poistaminen mahdollistaa Stark VARGin ergonomian viimeistelyn täydellisyyteen. Olemme suunnitelleet ja toteuttaneet katteet siten, että ne tarjoavat parhaan mahdollisen hallinnan ja ajettavuuden, mikä mahdollistaa pidemmät ajomatkat pienemmällä vaivalla.
Määrittelemme muotoilukielenmme 'Performance, human art' -termillä. Suorituskyky viittaa rehelliseen muotoiluun, jossa tekniikka on näkyvästi optimoitu. Ihmistaide, tavoitteemme luoda luonnollinen, orgaaninen ja lihaksikas muoto, määrittelee 'muscle, tension and flow'. Tavoitteenamme ei ollut ainoastaan tehdä VARGista nopea, vaan myös kaunis.
VARGissa on tehokkain teho-paino-suhteen moottori kaikista tuotannossa olevista motocross-pyöristä. Hiilikuituholkkimoottorimme toimii 360:n nimellisjännitteellä ja tuottaa 80 hv ja 9 hv kiloa kohden. Se tuottaa uskomattoman 275 Nm vääntömomentin vasta-akselille ja 1036 Nm takapyörälle. Moottori on suunniteltu ja optimoitu käyttämään yli 95 %:n hyötysuhdetta suurimmalla osalla tehoaluetta, ja siinä on vesijäähdytteinen alumiinikotelo, joka toimii myös rungon rakenteellisena osana. Invertteri on integroitu moottorin koteloon massan vähentämiseksi ja jäähdytysprosessin yksinkertaistamiseksi.
VARG 7,2 kWh:n akkupaketilla voit ajaa jopa 6 tuntia ajajan kyvystä ja olosuhteista riippuen. Täysi lataus onnistuu 1-2 tunnissa. Käyttämällä patenttihaussa olevaa kevyttä hunajakennoa sisältävää magnesiumkoteloa, uusinta tekniikkaa “ Flying V ” Konsepti yhdistää jokaisen kennon suoraan koteloon, mikä takaa tehokkaan jäähdytyksen ja poikkeuksellisen kapasiteetti-painosuhteen.
VARG EX:n kehityksen aikana vertailimme ja analysoimme huolellisesti nykyisiä parhaita enduropyöriä. Tämä menetelmä johti meidät kehittämään alustan, joka tarjoaa ihanteellisen määrän pysty-, sivu- ja vääntöjoustoa, jotta ajo olisi ennustettavaa, vakaata ja mukavaa.
VARG EX -rungossa on merkittävä parannus lisäämällä rungon pystysuuntaista joustoa takajousen kiinnitysalueella ja parantamalla sivuttaisjoustoa rungon etuosassa. Tämä johtaa miellyttävämpään tuntumaan, parempaan kaarrepitoon ja hallintaan.
Yksi maailman parhaista enduropyöräilijöistä ja 6-kertainen maailmanmestari Taddy Blazusiak testasi alustaa äärimmäisissä olosuhteissa, auttaen Starkia saavuttamaan parhaan suorituskyvyn, mukavuuden ja kestävyyden. Tämä takaa sinulle paremman ajokokemuksen.
Stark VARG:ssä on matala, optimoitu painopiste lähellä kuljettajan alaraajojen asentoa, mikä saa pyörän tuntumaan huomattavasti kevyemmältä ja ketterämmältä. Tämä muotoilu varmistaa optimaalisen painonjakautumisen, tarjoten vertaansa vailla olevan höyhenenkevyen ajokokemuksen. Insinöörien, suunnittelijoiden ja tunnetun moottoripyöräsuunnittelijan Tony Foalen asiantuntemuksen avulla tiimi kehitti ultrakevyen putkimaisen kromimolybdeeniteräsrungon. Poikkeuksellisen joustavuuden ja lujuuden tasapainottamisen ansiosta tämä runko on maailman kevyin endurorunko, painaen vain 6 kg.
Koe tuntea, kuinka liu'ut kivien ja esteiden yli—VARG EX Kayaba -jousitus on kehitetty yhteistyössä Technical Touchin asiantuntijoiden ja endurolegenda Taddy Blazusiakin kanssa tarjotakseen markkinoiden parhaan jousituksen suoraan paketista.
Ylpeänä esittelemme 300 mm etujoustovaraa ja 303 mm takajoustovaraa, linkkien progressiokäyrän optimoitu vakauden ja mukavuuden kannalta, voit odottaa täydellistä pitoa ja pehmeää kyytiä.
Kolmella vakioasetuksella voit valita jousituksen, joka on räätälöity painosi ja taitotasosi mukaan, varmistaen pyörän, joka sopii täydellisesti ajotyyliisi ja painoosi. Nopeammille kuskeille suositellaan yhtä asetusta korkeammalle, kun taas amatöörit saattavat suosia matalampaa asetusta. Lisäksi VARGin erityinen linkkikiinnitys tarjoaa vaikuttavan 60 mm lisämaavaraa.
RK MXU UW-ring Gold 520 -ketju on tunnettu poikkeuksellisen vahvasta ja kapeasta rakenteestaan sekä markkinoiden korkeimmasta vetolujuudesta. Se on suosittu valinta MXGP- ja FIM Hard Enduro -mestaruuskilpailuissa, ja siinä käytetään samaa tiivistysratkaisua, joka on yleinen Moto3™-luokassa MotoGP™-sarjassa. Tämä ratkaisu tarjoaa 5 % vähemmän kitkaa, mikä parantaa kantamaa ja suorituskykyä. Optimoidut kumirenkaat vähentävät tärinää ja levyjen kitkaa, kun taas 7075 T6 -alumiinista koneistettu takaratas tarjoaa parhaan mahdollisen kulutuskestävyyden. Karkaistusta teräksestä taottu eturatas kestää yhtä pitkään.
RK MXU UW-ring Gold 520 -ketju on tunnettu poikkeuksellisen vahvasta ja kapeasta rakenteestaan sekä markkinoiden korkeimmasta vetolujuudesta. Se on suosittu valinta MXGP- ja FIM Hard Enduro -mestaruuskilpailuissa, ja siinä käytetään samaa tiivistysratkaisua, joka on yleinen Moto3™-luokassa MotoGP™-sarjassa. Tämä ratkaisu tarjoaa 5 % vähemmän kitkaa, mikä parantaa kantamaa ja suorituskykyä. Optimoidut kumirenkaat vähentävät tärinää ja levyjen kitkaa, kun taas 7075 T6 -alumiinista koneistettu takaratas tarjoaa parhaan mahdollisen kulutuskestävyyden. Karkaistusta teräksestä taottu eturatas kestää yhtä pitkään.
VARG:ssä on 6082 T6 -alumiinista täysin CNC-koneistetut pyörän navat, jotka takaavat sekä erinomaisen lujuuden että alhaisen painon. Täydentääksemme navoja, olemme hankkineet korkealaatuisimmat teräspinnat, ja 7050 T6 -alumiiniset aero-luokan vanteet viimeistelevät kokonaisuuden.
VARGin ohjaustanko ja kahvat on valmistettu ilmailu- ja avaruustekniikan mukaisesta 7075 T6 -alumiinista, joka on tunnettu poikkeuksellisesta lujuudestaan ja kestävyydestään. Halkaisijaltaan 28,6 mm ja pehmeillä kahvoilla varustettu ohjaustanko tarjoaa optimaalisen vakauden ja hallinnan kaikissa tilanteissa. Kätevästi peukalon ulottuvilla sijaitsee oma CNC-alumiinista valmistettu ohjauskytkin, jonka avulla voit välittömästi vaihtaa suosikki tehotiloihisi.
VARG-moottoripyöräsi mukana tulee laturi, joka sisältää nopean latauspistokkeen tavalliseen 220 V:n pistorasiaan. Se tuottaa 3,3 kW:n lataustehon, jonka ansiosta akku latautuu täyteen alle kahdessa tunnissa. Adapteri 110 voltin pistorasiaan on saatavilla erikseen.
Erikoisvalmisteisesta ruostumattomasta teräksestä valetut ja koneistetut jalkatapit tarjoavat 40 % korkeamman myötölujuuden kuin titaani- tai kromimolybdeeniteräsvaihtoehdot. Ne ovat kevyempiä kuin useimmat jälkimarkkinoiden titaanitarjoukset ja 20 % vahvempia kuin OEM-vertailukohteet, ja ne ovat osoitus sitoutumisestamme suunnittelun ja suorituskyvyn innovointiin.
Mullistava kevyt pohjapanssari. Pohjapanssari toimii voimayksikön suojana ja auttaa samalla suojaamaan kuljettajaa. Hyppyyn laskeutuessa iskunvaimennusvaahto vähentää merkittävästi kuljettajan nilkkoihin kohdistuvaa iskua verrattuna perinteiseen runkoon, sillä vaahto vaimentaa iskun, kun taas perinteinen runko pysyy jäykkänä. Patenttia haussa 'kelluva' pohjapanssari mahdollistaa myös huomattavan painonsäästön poistamalla tarpeen alarungolle.
Valot, jotka todella tekevät työnsä – North Starin 4000 lumenin LED-ajovalo muuttaa yön päiväksi ja takaa erinomaisen näkyvyyden kaikissa olosuhteissa. Käyttämällä mahdollisimman pientä heijastinta ja koteloita, saadaan aikaan kevyt, kestävä ja tehokas etuvalojärjestelmä, joka on kolme kertaa tehokkaampi kuin useimmat enduro-ajovalot.
VARG-käsisuojat on kehitetty tarjoamaan maksimaalista suojaa, kestävyyttä ja mahdollisimman vähäistä painoa; ne ovatkin maailman kevyimmät moottoripyörän käsisuojat. Muotoilu ei ole ainoastaan esteettisesti miellyttävä, vaan myös ihanteellinen roiskeiden, oksien ja pensaiden torjumiseen, varmistaen että kätesi ovat suojattuina kaikissa tilanteissa. Yksiosainen rakenne lisää kestävyyttä entisestään poistamalla hauraat kiinnikkeet, mikä vähentää katkeamisriskiä.